29 Mayıs 2016 Pazar

aah procyon aşkına!

kaç yıldız var, sayabilir misin? kaçı sana ne kadar yakın? kaçını görebilirsin? yakın olanlardan kaçı görünüyor şehrin ışıklarının karanlığında kalanlar arasında? ışıktır da bütün aşıklar, aşıklar için ışığın sevilmeyen tek hali belki de şehrin ışıkları. onlar da ışıkların orospuları, onlara da nazik davranmak lazım be, hiç değilse hor görmemek. yakında ve kolay ulaşılabilir, kolay elde edilebilir, tüketilebilir olmak onların suçu mu? yıldızların noktacık ışıkları uzak, ulaşılmaz olmalarından mı daha kıymetli? uzanamadıklarımıza yüklemek anları, anlamları, bizim için kolaya kaçmak aslında; değil mi?
grupları var değil mi yıldızların da.? gruplandıran da adlandıran da insanlar. yıldızların umurunda mı; hiiç sanmam: yıldızların haberi var mı?
en parlakları var bir de hepimizin gözlerine takılan. ben yıldız zannederdim cehaletimden, biri venüs, biri merkür, biri satürn, biri jüpitermiş.. hala da hangisi hangisi bilmem.. cehaletimi mazur görün, neşet baba bile "cahildim dünyanın rengine kandım demiş", benim cühelânın arasında sıramın lafı mı olur muş?
bakarım ben göğe çocukluğumdan beri. pencereden bakarım, bahçemden bakarım, yolda bakarım yürürken, hızlı ya da yavaş bi trenden.. bi sigara yakarım, bi şarkı söylerim, bi duble koyarım, bakarım ben ben göğe. güneşliyken, bulutluyken, yağmurda karda, kapkara.. bakarım ben göğe çok. herkes gibi en parlak yıldızlara dilekler dilerim, herkesten başka ben de onları da dinlerim. ama hiç bilmezdim..
ooh procyon aşkına! bilmezdim ben en parlak yıldızların diğerlerinde daha kibirli olmadığını, hem parlak ya, başka, farklı olunca, daha yalnız zannederdim onları. inanmazsın ama;
en parlak yıldızlar iki yıldızmış aslında havalı tanımı "ikili yıldız sistemi.." bana göre; iki yıldız birbirine sarılmış.
biri olmasa, diğerinin diğerlerinden bi farkı kalmazmış!
aah procyon aşkına! senin parlaman, hem benim değil sadece, bakan herkesin gördüğü, yalnızlığından değil, benim yanımda olmandanmış...aah procyon aşkına! benim yanmalarım, yandıklarımı bu kadar aydınlık, bu kadar parlak zannetmem, yalnızlığımdan değil, senin yanında olmamdanmış. başkalarından başka aşık olmak, yaşarken ışık olmak ne acaipmiş??sarılın lan.
parlayın...
biriniz bilmem ne tipi beyaz bir anakol yıldız, birinizi tayf sınıfı cüce bi yıldızdır belki ne güzel farklı farklı... aldırmayın lan!! yanınızda değilse de çekin sarılın. güçlü olur aşıklar, ışıklar. tutun çekin...
sarılın lan.
parlayın...
hem kendinize, hem çevrenize, hem ışık yılı uzaktakilere ışık olun, ilham olun;
aşık olun lan! ışık olun, ışk olun...!!
sarılın lan.

parlayın...

Hiç yorum yok: