18 Mart 2018 Pazar

göğe bakalım! mı?


"Güneş’in 1.4 katı kütleye sahip, F tipinde bir yıldız. Kütlesi fazla olduğu için de ışıma gücü Güneş’ten 7 kat daha fazla. Yalnız başına bir yıldız olarak görülse de, "o" bir çift yıldız sistemi. Yanıbaşında, ortalama 2.2 milyar km uzağında bir beyaz cüce eşi var. Çoktan ölmüş ve soğumaya yüz tutmuş bu eşi ile birlikte, ortak bir kütleçekim merkezi etrafından dönüyorlar. Soğumaya yüz tutmuş dediğimize bakmayın, bu beyaz cücenin yüzey sıcaklığı Procyon’dan daha fazla. Ancak, bu sıcaklık bir beyaz cüce için oldukça az sayılabilir. Dolayısıyla bu beyaz cücenin birkaç milyar yıl önce ölmüş bir yıldızın kalıntısı olduğunu düşünebiliriz..."

tebrizin güneşini bulan âleme ışık olmuş? birbuçuk kat fazlasını, 7 kat parlağını bulmuşum şark'ta, belki ondan kör oldum, belki ondan yanıldım, belki o yüzden yandım.. beceremedim; 
unutmuşum milyar yıl önce öldüğümü, bilmezmişim ben; beyaz cüceyim...sen bakmayınca ben yok gibiyim, bir milyar yıldır ölü gibi, ama  bi milyar yıl daha yanında kalacağım, sönene kadar önce bulut sonra yok olana kadar.. demedim mi, sana bakan her göz ikimizi görür aslında, yanyana... 
sen bensiz nasıl görüyorsun şimdi kendini? sen kendine bakmaktan vaz mı geçiyorsun? sen bırak beni, bakmasan da kendine, sen parlamaktan vazgeçebileceğini mi sanıyorsun?
.
.
.
yapma

Hiç yorum yok: